Ugrás a fő tartalomra

Soha többé nem lesz lumbágód!

Ez a leggyakoribb mozgásszervi betegség, minden 3-4-dik ember érintett benne. Köztük vagy?





A minap megkeresett telefonon egy úriember, lumbágó (azaz derékzsába) panaszokkal. A rövid telefonbeszélgetés alatt kiderült, hogy már injekciózni kellett az adott területet, ami szteroidos injekciót jelent, több alkalommal ismételve, mert a szegény beteg nem tud kikelni az ágyból.

Tehát tűzoltást kért, méghozzá S.O.S! Jó tudni, hogy ilyenkor a legelőnyösebb a kemény felületen való fekvés, lehetőleg felhúzott, térd alatt felpolcolt lábakkal, napokon keresztül.

Mindenképpen azt javaslom azonban, hogy ne várjátok meg, míg a panaszok akuttá válnak, és már csak a szteroid, meg a Jóisten segíthet! Biztosak lehettek benne, hogy a lumbágó kialakulásának megelőzése sokkal könnyebb, mint a már kialakult fájdalom és gyulladás kezelése.

Mitől is alakulhat ki a lumbágó? Nézzük meg:

  • -          Növekvő pocak, ami kismamáknál és túlsúlyos egyéneknél egyaránt fennáll.
  • -          A gerinc melletti tartóizmok gyengesége, esetleges az izomszalagok, rostok sérülése, izomrostok szakadása, ami az izomzat összehúzódását eredményezi. (Ez az oka annak, hogy a fájdalmas terület tapintása általában kemény és feszes).
  • -          Porckorong kopása.
  • -          Csontritkulás.
  • -          A kismedencei szervek működésének zavarai. Vese panaszok.
  • -          Pszichés eredetű fájdalom. (Erről a következő bejegyzésben részletesebben is írni fogok).



 Hogyan előzd meg a bajt?

  • -          Ha van rajtad súlyfelesleg, add le mihamarabb. Ebben a rendszeres testmozgás segíthet.
  • -          Mozogj rendszeresen, ha pedig „derékfájósak” vagy, kérd gyógytornász segítségét.
  • -          Jógázz! Nem vicc! A Jóga olyan testhelyzeteket (ászanákat) tanít, amelyek a gerincet a megfelelő pozícióba segítik.
  • -          Végezz gerinctornát.
  • -          Ne emelj hirtelen nehéz tárgyakat. Sokszor ez okozza a bajt! És ne derékból emelj, hanem minden esetben hajlított térdekkel, a medencét magad alá húzva.
  • -          Aludj a földön, J vagy legalábbis kemény felületen.


Ha már volt lumbágód, és tartasz a kiújulástól, 

mindenképp javaslom, hogy járj rendszeresen 

Shiatsu kezelésekre, amit lehetőség szerint 

akkor kezdj el, amikor a fájdalom még ki sem 

alakult, esetleg épp’ csak megjelent. A Shiatsu

rendkívül hatékony módszer a lumbágó 

megelőzésére!




Keress bizalommal, ha kérdésed van a témában!

Ne feledd: Tested mint egyedi eleven szobrod, életed mint a legbensőségesebb művészeti alkotás.

http://orsolyakgyorgyi.wix.com/shiatsu-masszazs

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Többet szeretnél tudni a shiatsuról? Ezt nézd!

Fáj a hátam! Rendbe tudod hozni?


Több kérdés érkezett Tőletek hozzám az elmúlt időben, a shiatsu hatékonyságát illetően. Akinek még egyáltalán nem volt része shiatsu kezelésben, és nagy szüksége volna rá, csak még hezitál, annak javaslom ezeket a bejegyzéseket elolvasásra.
Az  első:
Ha rendszeresen járok shiatsu kezelésre, rendbe hozható-e a hátam?
Először is ki kell zárnunk az olyan komolyabb problémákat, mint a gerincsérv, a csigolyák kopása, csontritkulás, Scheuermann-szindróma, scoliosis, (oldalirányú gerincferdülés). Ezek kezelésére, fájdalmainak enyhítésére később térünk vissza.
Általában a helytelen testtartás, vagy a sok ülés következtében alakul ki az a fájdalom, melyet hátfájásnak hívunk, és aminek nem áll komolyabb szervi baj a hátterében. Okozhatja túlsúly is, ami fokozottan igénybe veszi a gerincet és az izmokat.
A shiatsu nézőpontjából a Hólyag meridián és a Vékonybél meridián érintettek, az életenergia, Csí vagy ezeken a helyeken szorul leginkább támogatásra. Általában a …

Nyaki merevség, fájdalom? Recsegés, ropogás?

Recsegő nyakkal ébredsz minden nap?A nyak visszatükrözi a testünk egészségi állapotát.

Nemrégiben keresett meg egy fiatal hölgy, aki, munkájából adódóan naponta legalább 8 órát tölt el a monitor előtt. Szinte már állandósult helytelen, előregörnyedő testtartása, és fejének súlyát szinte kizárólag nyaki izmainak hátsó része tartotta. 
Ebben a kialakult rossz pozícióban a terhet viselő izmok állandó feszültségben vannak: ezért az itt lévő szövetek nem jutnak megfelelő mennyiségű tápanyaghoz,  valamint az itt futó meridiánok blokkolódnak, bennük az életenergia nem tud akadálytalanul tovább haladni.  Ez az ő esetében hatalmas recsegésekkel, kattogással, merevséggel járt, és persze nem kis fájdalommal. 
A nyak fájdalmainak hátterében gyakran az állandósult stresszes élethelyzet áll.  A pszichés feszültséggel együtt jár az izmok állandó feszessége. A folytonosan feszültségben tartott testrészek hamar fájdalmassá válnak, a csigolyák körüli izmok, inak, szalagok sérülése is fájdalommal jár.
Mi állha…

Laza, szabad, reménnyel teli, kreatív „én”

Laza, szabad, reménnyel teli, kreatív „én”. Te tudod, hogy mit jelent ez?


Megtörténik-e veled is, hogy amikor autót vezetsz, egy tegnapi beszélgetés rossz emlékeivel gyötröd magad? Vagy azon töprengsz, hogyan került el a pároddal a minden esti vitatkozást?  Esetleg a kihangosított mobiltelefonodon szörfözöl ismerőstől ismerősig és csak úgy árad belőled a panasz a különböző konfliktusaid, állapotaid, csalódásaid miatt?  Ha ez vagy valami hasonló történik, biztos lehetsz benne, hogy a lehető legtávolabb vagy a laza, szabad, reménnyel teli, kreatív énedtől. Velem is van néha így. 
Amint észreveszem, megállok, félrehúzódok az úton, kiszállok az autóból, vagy többnyire csak leengedem a kocsi ablakát.  Megállok, és figyelek. 
Azt nézegetem, hallgatom, hogy mennyi minden vesz engem körül. Először csak a mellettem elszáguldó többi autós kerül a figyelmem középpontjába. Majd felnézek az égre, és meglátom a felhőket, egy-egy elsuhanó madarat.  Aztán felbukkan az útszélén egy közeli, keresgélő madár, va…