Ugrás a fő tartalomra

Tudtad, hogy néhány egyszerű gyakorlattal megelőzheted a derékfájást?

Melyek ezek?



Te is azok közé tartozol, akik az egész napjukon végigrohanva este fáradtan huppannak az ágyba? A sok lufi kergetés közben elmégy magad mellett, és csak sajgó tested jelez, hogy itt valami változásra, változtatásra szorul?

A világos megértés azonban hamar a feledés homályába vész, mikor a gyermek magára húzza a legós dobozt, vagy a vacsorát kér, esetleg férjuram tér haza fáradtan és elnyűtten, éhségtől kopogó szemekkel.

És akkor önmagadat újra félretéve végzed a dolgod, sodródsz az eseményekkel, szolgálsz és védsz. Meddig vajon? No, nem a lázadásra buzdítalak, légy szabálykövető, maradj szép és szerény, mint az ibolya. Ám ebben a buzgó szolgálatban állj meg egy pillanatra. Figyelj kicsit befelé. Figyeld a tested. Mit üzen most? Mit kér? Mit vár? Mit adsz neki?

Nincs senki, aki megadhatja neked, nincs senki, aki megteheti helyetted. Te laksz a testedben, neked szól, ha mondanivalója van. Így jelez neked.

A derekad mit üzen? Túlhajszolt vagy, aki epret kapál, gyereket nevel, és céget vezet, háztartást, férjet, paripát vezet, és délutánonként tűzokádó sárkányokkal küzd?

Megállíthatod, esetleg elejét veheted a derékfájásnak! Nézzük szépen sorban, hogyan:
Sarkaidat nyomd bele jól a földbe, míg a medencédet magad alá billented. Karjaid a magasban, a csigolyák egymástól eltávolodnak. Egyenes vagy, mint egy szálfa. Lassan, mintha két fal közé lennél beszorítva, hajolj jobbra, tartsd 5 másodpercig. Lélegezz! Felegyenesedve állj meg, és hajolj el balra, tartsd 5 másodpercig, majd egyenesedj fel. Háromszor ismételd.




Nyújtja a gerinc melletti tartóizmokat, lazítja a derekat. De falatonként kell ám megenni az elefántot, nehogy túlerőltesd magad, lassan, óvatosan, csak a saját határodig menj el!

Ne feledd: Tested mint egyedi eleven szobrod, életed mint a legbensőségesebb művészeti alkotás.

http://orsolyakgyorgyi.wix.com/shiatsu-masszazs


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Többet szeretnél tudni a shiatsuról? Ezt nézd!

Fáj a hátam! Rendbe tudod hozni?


Több kérdés érkezett Tőletek hozzám az elmúlt időben, a shiatsu hatékonyságát illetően. Akinek még egyáltalán nem volt része shiatsu kezelésben, és nagy szüksége volna rá, csak még hezitál, annak javaslom ezeket a bejegyzéseket elolvasásra.
Az  első:
Ha rendszeresen járok shiatsu kezelésre, rendbe hozható-e a hátam?
Először is ki kell zárnunk az olyan komolyabb problémákat, mint a gerincsérv, a csigolyák kopása, csontritkulás, Scheuermann-szindróma, scoliosis, (oldalirányú gerincferdülés). Ezek kezelésére, fájdalmainak enyhítésére később térünk vissza.
Általában a helytelen testtartás, vagy a sok ülés következtében alakul ki az a fájdalom, melyet hátfájásnak hívunk, és aminek nem áll komolyabb szervi baj a hátterében. Okozhatja túlsúly is, ami fokozottan igénybe veszi a gerincet és az izmokat.
A shiatsu nézőpontjából a Hólyag meridián és a Vékonybél meridián érintettek, az életenergia, Csí vagy ezeken a helyeken szorul leginkább támogatásra. Általában a …

Nyaki merevség, fájdalom? Recsegés, ropogás?

Recsegő nyakkal ébredsz minden nap?A nyak visszatükrözi a testünk egészségi állapotát.

Nemrégiben keresett meg egy fiatal hölgy, aki, munkájából adódóan naponta legalább 8 órát tölt el a monitor előtt. Szinte már állandósult helytelen, előregörnyedő testtartása, és fejének súlyát szinte kizárólag nyaki izmainak hátsó része tartotta. 
Ebben a kialakult rossz pozícióban a terhet viselő izmok állandó feszültségben vannak: ezért az itt lévő szövetek nem jutnak megfelelő mennyiségű tápanyaghoz,  valamint az itt futó meridiánok blokkolódnak, bennük az életenergia nem tud akadálytalanul tovább haladni.  Ez az ő esetében hatalmas recsegésekkel, kattogással, merevséggel járt, és persze nem kis fájdalommal. 
A nyak fájdalmainak hátterében gyakran az állandósult stresszes élethelyzet áll.  A pszichés feszültséggel együtt jár az izmok állandó feszessége. A folytonosan feszültségben tartott testrészek hamar fájdalmassá válnak, a csigolyák körüli izmok, inak, szalagok sérülése is fájdalommal jár.
Mi állha…

Laza, szabad, reménnyel teli, kreatív „én”

Laza, szabad, reménnyel teli, kreatív „én”. Te tudod, hogy mit jelent ez?


Megtörténik-e veled is, hogy amikor autót vezetsz, egy tegnapi beszélgetés rossz emlékeivel gyötröd magad? Vagy azon töprengsz, hogyan került el a pároddal a minden esti vitatkozást?  Esetleg a kihangosított mobiltelefonodon szörfözöl ismerőstől ismerősig és csak úgy árad belőled a panasz a különböző konfliktusaid, állapotaid, csalódásaid miatt?  Ha ez vagy valami hasonló történik, biztos lehetsz benne, hogy a lehető legtávolabb vagy a laza, szabad, reménnyel teli, kreatív énedtől. Velem is van néha így. 
Amint észreveszem, megállok, félrehúzódok az úton, kiszállok az autóból, vagy többnyire csak leengedem a kocsi ablakát.  Megállok, és figyelek. 
Azt nézegetem, hallgatom, hogy mennyi minden vesz engem körül. Először csak a mellettem elszáguldó többi autós kerül a figyelmem középpontjába. Majd felnézek az égre, és meglátom a felhőket, egy-egy elsuhanó madarat.  Aztán felbukkan az útszélén egy közeli, keresgélő madár, va…