Ugrás a fő tartalomra

Nem vagy biztos benne, hogy a Shiatsu segít neked?

Mutatok most Neked 3 olyan pontot, ami lazítja a derekad

Ehhez egy partnerre lesz szükség, kérjünk meg egy segítőkész családtagot, aki segít.
Feküdjünk hasra, a földre, lehetőleg stabil felületre, az ágy túlságon puha erre a célra.
Ha kellemetlen a hason fekvés, kérjük meg társunkat, tegyen a medencénk alá egy lapos párnát vagy összehajtott takarót. Ezzel csökkentjük a deréktájék feszülését.
Tenyerével haladjon végig mindkét combunkon, nem túl erős mozdulatokkal. Másik tenyerét pihentesse keresztcsontunkon. Mindig adjunk visszajelzést a társunknak, nem cél a fájdalom, a nyomás legyen kellemes, befogadható.
Hívjuk fel a figyelmét arra, hogy ő is helyezze kényelembe magát, ne legyen számára megerőltető a kezelés.

Hüvelykujjával keresse meg a képen látható H36-os pontot, majd gyengéd nyomással kezelje, legalább 30 másodpercig.
- Ez az első a képen, mely a közvetlenül a farredő közepén helyezkedik el: a Hólyag meridián 36-os pontja.

- Térjen át a H40-es pontra, a térdárok közepén, ahol a pulzus is tapintható. Finoman gyakoroljon rá nyomást, érzékeny terület! Ez térdfájdalom esetén is hatékony fájdalomcsillapító pont.

- Végül kezelje a H60-as pontot, mely az Achilles ín és a külső boka között van, pont a távolság felénél.

Ha mindkét lábon végzett a pontnyomással, kérjük meg, hogy a keresztcsontunkat ütögesse enyhén, összezárt ujjakkal. A kopogtatást-ütögetést végezze el a gerincünk mentén is, mindkét oldalon, fentről lefelé haladva, a Hólyag meridián vonalán.
Ebben a bejegyzésben láthatod, hol fut a Hólyag meridián (katt ide)
A végén pedig helyezze minkét tenyerét keresztcsontunkra, s hagyjuk, hogy a jóleső melegség átjárjon.

Ezt semmiképpen ne hagyjuk ki:

Négykézlábra állva mozogjunk, járjunk körben a szobában. Domborítsuk, homorítsuk a hátunkat, mint a cica, majd lógassuk lefelé felsőtestünket, hagyjuk, hogy a fejünk lógjon, miközben csigolyáink nyúlnak.


Hogyha ezek után is fájdalmaid vannak és szeretnéd, hogy végre elmúljanak, keress fel bátran!
Elérhetőségeimet megtalálod a blogomban. 


Ne feledd: Tested mint egyedi eleven szobrod, életed mint a legbensőségesebb művészeti alkotás.






Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Többet szeretnél tudni a shiatsuról? Ezt nézd!

Fáj a hátam! Rendbe tudod hozni?


Több kérdés érkezett Tőletek hozzám az elmúlt időben, a shiatsu hatékonyságát illetően. Akinek még egyáltalán nem volt része shiatsu kezelésben, és nagy szüksége volna rá, csak még hezitál, annak javaslom ezeket a bejegyzéseket elolvasásra.
Az  első:
Ha rendszeresen járok shiatsu kezelésre, rendbe hozható-e a hátam?
Először is ki kell zárnunk az olyan komolyabb problémákat, mint a gerincsérv, a csigolyák kopása, csontritkulás, Scheuermann-szindróma, scoliosis, (oldalirányú gerincferdülés). Ezek kezelésére, fájdalmainak enyhítésére később térünk vissza.
Általában a helytelen testtartás, vagy a sok ülés következtében alakul ki az a fájdalom, melyet hátfájásnak hívunk, és aminek nem áll komolyabb szervi baj a hátterében. Okozhatja túlsúly is, ami fokozottan igénybe veszi a gerincet és az izmokat.
A shiatsu nézőpontjából a Hólyag meridián és a Vékonybél meridián érintettek, az életenergia, Csí vagy ezeken a helyeken szorul leginkább támogatásra. Általában a …

Nyaki merevség, fájdalom? Recsegés, ropogás?

Recsegő nyakkal ébredsz minden nap?A nyak visszatükrözi a testünk egészségi állapotát.

Nemrégiben keresett meg egy fiatal hölgy, aki, munkájából adódóan naponta legalább 8 órát tölt el a monitor előtt. Szinte már állandósult helytelen, előregörnyedő testtartása, és fejének súlyát szinte kizárólag nyaki izmainak hátsó része tartotta. 
Ebben a kialakult rossz pozícióban a terhet viselő izmok állandó feszültségben vannak: ezért az itt lévő szövetek nem jutnak megfelelő mennyiségű tápanyaghoz,  valamint az itt futó meridiánok blokkolódnak, bennük az életenergia nem tud akadálytalanul tovább haladni.  Ez az ő esetében hatalmas recsegésekkel, kattogással, merevséggel járt, és persze nem kis fájdalommal. 
A nyak fájdalmainak hátterében gyakran az állandósult stresszes élethelyzet áll.  A pszichés feszültséggel együtt jár az izmok állandó feszessége. A folytonosan feszültségben tartott testrészek hamar fájdalmassá válnak, a csigolyák körüli izmok, inak, szalagok sérülése is fájdalommal jár.
Mi állha…

Laza, szabad, reménnyel teli, kreatív „én”

Laza, szabad, reménnyel teli, kreatív „én”. Te tudod, hogy mit jelent ez?


Megtörténik-e veled is, hogy amikor autót vezetsz, egy tegnapi beszélgetés rossz emlékeivel gyötröd magad? Vagy azon töprengsz, hogyan került el a pároddal a minden esti vitatkozást?  Esetleg a kihangosított mobiltelefonodon szörfözöl ismerőstől ismerősig és csak úgy árad belőled a panasz a különböző konfliktusaid, állapotaid, csalódásaid miatt?  Ha ez vagy valami hasonló történik, biztos lehetsz benne, hogy a lehető legtávolabb vagy a laza, szabad, reménnyel teli, kreatív énedtől. Velem is van néha így. 
Amint észreveszem, megállok, félrehúzódok az úton, kiszállok az autóból, vagy többnyire csak leengedem a kocsi ablakát.  Megállok, és figyelek. 
Azt nézegetem, hallgatom, hogy mennyi minden vesz engem körül. Először csak a mellettem elszáguldó többi autós kerül a figyelmem középpontjába. Majd felnézek az égre, és meglátom a felhőket, egy-egy elsuhanó madarat.  Aztán felbukkan az útszélén egy közeli, keresgélő madár, va…