Ugrás a fő tartalomra

Hogyan szabadulj meg a stressztől 3+1 lépésben?

„A különbség a között, amit megteszünk és amire képesek lennénk, megváltoztathatná a világot.”
(Mahatma Gandhi)



A stresszes életvitelből adódóan egyre több fizikai tünet jelentkezik sajnos nem csupán felnőtteknél, hanem a kisebb-nagyobb gyermekek esetében is.
Az iskolai nyomás, a túlzott szigor következtében olyan stressz tünetek jelentkezhetnek, melyek biokémiai folyamatok egész sorát indítja el. Ráadásul a test emlékszik a stresszt okozó történetekre, így hogyha kicsit is hasonló élethelyzetbe kerülünk, rögtön előidézi újra a stressz okozta tüneteket. 
Így alakul ki a stressz-spirál.

Milyen tünetek jelentkezhetnek?

  • -          szédülés,
  • -          fáradékonyság,
  • -          evés, alvás zavar,
  • -          gyomor problémák,
  • -          vastagbél problémák,
  • -          hátfájdalom,
  • -          fejfájás, fülzúgás.

Nem ritka stresszes helyzetben a „teljes lefagyás” sem, hiszen az agy az életmentésre való tudatos gondolkodást kikapcsolja, és olyan emlékek után kezd kutatni, amellyel az adott stressz helyzet leginkább megoldható. 

Ekkor az agy egyéb területeink akár a 75%-át is blokkolhatja: képtelen lesz a gondolkodásra, a választási lehetőségek nagymértékben leszűkülnek.

Hogyan kerülj ki a csapdából?

  • -    Fejleszd tested Oxigén felvevő képességét!

Végezz napi 2 alkalommal mély, és intenzív légzőgyakorlatot!

7 számolás alatt lélegezz be orrodon keresztül, majd 7 számolásig tartsd bent a levegőt, és 7 számolás alatt engedd ki a szádon keresztül. Ezt 7x ismételd meg. Ezek után végezhetsz váltott orrlyukú légzést is.

  • -          Tudatosítsd tested jelzéseit!

Ha felhúzott vállakkal, behúzott nyakkal járkálsz, fejed rövid időn belül megfájdul. Fontos ezért a laza, elengedett izomzat.

Ütögesd végig ökölbe szorított kézzel, laza csuklóval a vállöv, és a nyak, majd a fej területét. Szánj rá elegendő időt, és csak olyan intenzitással csináld, ami jólesik. Kösd össze a légzőgyakorlattal!

  • -          Nevess sokat!

Tégy olyat, ami örömöt okoz. Nézz meg egy vicces filmet, vagy játssz gyermekeddel. Fess, rajzolj saját örömödre! Csinálj valami olyat, amit nem szoktál.

  • +1 Acces Bars kezelés: A leghatékonyabb stressz oldás

Mivel rengeteg olyan hiedelmet, érzést, gondolatot, befixált nézőpontot raktároz el agyunk, ami szorongást okozhat, érdemes ezeket oldani. 
32 pont van a fejünkön, melyek gyengéd érintésével a főbb életterületeken változásokat tudunk elindítani.

A Thalamus irányítja többek között a pszichés jelenségeket, és ezzel a kezeléssel ezt a részt stimuláljuk. Így kitisztítható lesz minden felgyülemlett számodra haszontalan szemét.



Hatalmas energiák szabadulnak fel egy-egy probléma elengedése után, mivel egy 2 percig tartó stresszes élethelyzet 1 heti méreganyagot szabadít fel szervezetünkbe!

A kezelés után megtapasztalhatod, hogy milyen az, amikor valóban felszabadulsz! Mindenki megtapasztalja a változást a kezelések után!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Többet szeretnél tudni a shiatsuról? Ezt nézd!

Fáj a hátam! Rendbe tudod hozni?


Több kérdés érkezett Tőletek hozzám az elmúlt időben, a shiatsu hatékonyságát illetően. Akinek még egyáltalán nem volt része shiatsu kezelésben, és nagy szüksége volna rá, csak még hezitál, annak javaslom ezeket a bejegyzéseket elolvasásra.
Az  első:
Ha rendszeresen járok shiatsu kezelésre, rendbe hozható-e a hátam?
Először is ki kell zárnunk az olyan komolyabb problémákat, mint a gerincsérv, a csigolyák kopása, csontritkulás, Scheuermann-szindróma, scoliosis, (oldalirányú gerincferdülés). Ezek kezelésére, fájdalmainak enyhítésére később térünk vissza.
Általában a helytelen testtartás, vagy a sok ülés következtében alakul ki az a fájdalom, melyet hátfájásnak hívunk, és aminek nem áll komolyabb szervi baj a hátterében. Okozhatja túlsúly is, ami fokozottan igénybe veszi a gerincet és az izmokat.
A shiatsu nézőpontjából a Hólyag meridián és a Vékonybél meridián érintettek, az életenergia, Csí vagy ezeken a helyeken szorul leginkább támogatásra. Általában a …

Nyaki merevség, fájdalom? Recsegés, ropogás?

Recsegő nyakkal ébredsz minden nap?A nyak visszatükrözi a testünk egészségi állapotát.

Nemrégiben keresett meg egy fiatal hölgy, aki, munkájából adódóan naponta legalább 8 órát tölt el a monitor előtt. Szinte már állandósult helytelen, előregörnyedő testtartása, és fejének súlyát szinte kizárólag nyaki izmainak hátsó része tartotta. 
Ebben a kialakult rossz pozícióban a terhet viselő izmok állandó feszültségben vannak: ezért az itt lévő szövetek nem jutnak megfelelő mennyiségű tápanyaghoz,  valamint az itt futó meridiánok blokkolódnak, bennük az életenergia nem tud akadálytalanul tovább haladni.  Ez az ő esetében hatalmas recsegésekkel, kattogással, merevséggel járt, és persze nem kis fájdalommal. 
A nyak fájdalmainak hátterében gyakran az állandósult stresszes élethelyzet áll.  A pszichés feszültséggel együtt jár az izmok állandó feszessége. A folytonosan feszültségben tartott testrészek hamar fájdalmassá válnak, a csigolyák körüli izmok, inak, szalagok sérülése is fájdalommal jár.
Mi állha…

Laza, szabad, reménnyel teli, kreatív „én”

Laza, szabad, reménnyel teli, kreatív „én”. Te tudod, hogy mit jelent ez?


Megtörténik-e veled is, hogy amikor autót vezetsz, egy tegnapi beszélgetés rossz emlékeivel gyötröd magad? Vagy azon töprengsz, hogyan került el a pároddal a minden esti vitatkozást?  Esetleg a kihangosított mobiltelefonodon szörfözöl ismerőstől ismerősig és csak úgy árad belőled a panasz a különböző konfliktusaid, állapotaid, csalódásaid miatt?  Ha ez vagy valami hasonló történik, biztos lehetsz benne, hogy a lehető legtávolabb vagy a laza, szabad, reménnyel teli, kreatív énedtől. Velem is van néha így. 
Amint észreveszem, megállok, félrehúzódok az úton, kiszállok az autóból, vagy többnyire csak leengedem a kocsi ablakát.  Megállok, és figyelek. 
Azt nézegetem, hallgatom, hogy mennyi minden vesz engem körül. Először csak a mellettem elszáguldó többi autós kerül a figyelmem középpontjába. Majd felnézek az égre, és meglátom a felhőket, egy-egy elsuhanó madarat.  Aztán felbukkan az útszélén egy közeli, keresgélő madár, va…