Ugrás a fő tartalomra

Aktív sport = derékfájás?

Az életmódváltás fájdalommal jár?




Az év elején sokan kezdtek életmódváltásba, rengeteg fogadalom született: idén most már tényleg teszek a testemért, lefogyok, kitartóbb leszek, új alakot öltök.

Diéták hosszú sora fogadja a guglizót, az edzőtermekben is megnövekedett a létszám.
Hogyha Te is elhatároztad magad, és aktív sportba kezdtél úgy, hogy előtte mondjuk fél évszázada nem edzettél, akkor előfordulhat, hogy a gyakorlatokat pontatlanul, helytelenül végzed.

A helyes testartás kivitelezésére legtöbb edző nagy hangsúlyt helyez, mégpedig azért, mert a helytelenül végzett gyakorlatok ízületi és derékfájdalmakat okozhatnak.

A két leggyakrabban előforduló panasz a térd és a derék fájdalma.

Hogyha a comb izmai, és a térd körüli szalagok még nem elég erősek, a gyakorlat kivitelezése pontatlan, akkor előfordulhat, hogy a térd a túl nagy terhelés miatt megfájdul.  
Pihentetéssel ez elmúlhat, de nagyon figyelj erre a területre, mert szinte minden gyakorlatnál szükség van a térdedre!

Hogyan segítek a shiatsu masszázzsal, ha a fájdalom nem szűnik?

A térdszalagok, a comb és a lábszár pólyáinak oldásával, a fasciák lazítása, lazulása által képes a megterhelt térd regenerálódni. Így a megfeszült pólyák lazulnak, a fájdalom enyhül, s a következő edzést jó esetben fájdalmak nélkül végezheted.
Fontos azonban, hogy nagyobb, éles fájdalommal járó probléma esetében azonnal fordulj orvoshoz, hiszen előfordulhat, hogy a leszakad, beszakad meniscus – darab a csontvégek közé ékelődik, ezt kizárólag beavatkozással távolítható el.  
A beavatkozás után azonban kiváló rehabilitációs módszer a shiatsu.

A derék fájdalom eléggé összetett probléma, előző blogbejegyzéseimben körüljártam a témát. 
Jó, ha tudod, hogyha már meglévő lordosys-al kezdesz bele az edzésekbe, akkor különösen ügyelj a helyes testtartásra!

Tehát: medencédet billentsd magad alá, húzd felfelé a szeméremcsontot. 
A mellkas egyenes, büszke mellkas, váll leengedve. Fejtető az ég felé néz, nem hajtod le, és nem emeled fel a fejed. Térdeid mindig enyhén behajlítva legyenek.

Hogyha így végzel el minden gyakorlatot, akkor a mellett, hogy sokkal nehezebb  lesz, megkíméled magad a fájdalomtól.
A súlyzóval végzett guggolások, kitörések is terhelik a derekat, ilyenkor is nagyon ügyelj arra, hogy hátad legyen a megfelelő pozícióban, tehát guggolásnál „kacsafenék”, kitörésnél pedig egyenes hát.

Figyeltem, mégis megfájdult?!

Előfordulhat, hogy a hátizom még nem elég erős ahhoz, hogy az extra terheléssel megbirkózzon, ezért elsődleges a jól megerősített mély hátizom. 

Ez az izom egyszerre mozgatja és stabilizája a gerincet, a gerincoszloppal párhuzamosan fut az egyik csoportja, míg a másik, mely mélyebben fekszik, karácsonyfaszerűen helyezkedik el a csigolyák mellett. Ezek a rotátor izmok.
Gerincbántalmak, gerincferdülés esetében kulcsfontosságú, ne hanyagold el.

A hát és derék lazításában, fájdalmainak enyhítésében a shiatsu nagyon hatékony segítséget nyújt. 
A hát teljes hosszában húzódik a Hólyag – meridián, mely rengeteg információt tartalmaz születésünk óta. 
Hogyha fáradt, kimerült, hátfájdalommal küzdő vendég fordul hozzám,  akkor ez az elsődleges meridián amit kezelek. Tapasztalataim és a vendégeim beszámolói alapján a régóta fennálló derékfájdalom is elmúlik 4-6 kezelés alkalmával abban az esetben, hogyha egy meglévő csigolya eltolódás, esetleg sérv nem tartja fenn a kialakult állapotot.

Megelőzésképp is nagy segítség a shiatsu, ellazítja megterhelt izomzatot, könnyíti a mozgást, mozgékonyabbá válnak tőle a szalagok, a passzív mozgatás következtében a mozgáshoz elengedhetetlenül szükséges izületi folyadék termelődik. 
Az idegrendszer pedig a mély relaxáció során ellazul és teljesen feltöltődik.

Összefoglalva tehát: kellőképpen megerősített hátizmokkal vágj bele az edzésbe! A gyakorlatok végrehajtása során ügyelj a helyes testtartásra, elhelyezkedésre. Fokozatosan emeld a terhelést, ne okozz maradandó károsodást testedben!



Előzd meg a bajt azzal, hogy rendszeresen igénybe veszel shiatsu kezelést, ne várd meg, míg szalagjaid, izomzatod fellázadnak! 
Ha már kialakult a baj, akkor is keress fel, látványos javulást érhetünk el ennek az 5000 éves tudománynak a segítségével.

Jó edzést, sikeres változást mindenkinek!

Ne feledd: 
siacuka@gmail.com;

06-20/9146-211;


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Te is ragyogsz tavasszal?

Ahogy a hétköznapi forgatagban, a zajos nagyvárosban rohanva intézed mindennapi teendőidet, van – e időd a legfontosabbra, aki nélkül nem lennél az, aki vagy?

Van-e időd, figyelmed Önmagadra?
Szóba állsz-e ezzel a kedves, csacsogó, álmodozó, néha csapongó, bátor és erős nővel, aki voltál, aki vagy? Vagy már rég bezártad őt abba a fekete dobozba, aminek a kulcsát messzire eldobtad?
Bár, hallod néha a gyenge és erőtlen kopogtatást, ahogy megpróbál néha levegőhöz jutni, de kiengednéd-e, hogy ránézz végre, és igazi kapcsolatba kerülj vele?
Milyen lenne, ha együtt, kéz a kézben vonulhatnátok innentől kezdve végig az életen, kedvesen és repkedőn, vagy éppen lázas indulatoktól fűtve, seprűnyélen?
Elbújtál magad elől, a világ elől, mert másvalaki által közölt ítélet szerint nem vagy elég szép, és soha nem is leszel?
Ezek után ítéleteket gyártottál önmagadról, és megállás nélkül igyekeztél mindezt be is bizonyítani?
Mondd, milyen hatással van mindez a jelenlegi életedre?
Ha változtatnál, tégy egy pró…

Laza, szabad, reménnyel teli, kreatív „én”

Laza, szabad, reménnyel teli, kreatív „én”. Te tudod, hogy mit jelent ez?


Megtörténik-e veled is, hogy amikor autót vezetsz, egy tegnapi beszélgetés rossz emlékeivel gyötröd magad? Vagy azon töprengsz, hogyan került el a pároddal a minden esti vitatkozást?  Esetleg a kihangosított mobiltelefonodon szörfözöl ismerőstől ismerősig és csak úgy árad belőled a panasz a különböző konfliktusaid, állapotaid, csalódásaid miatt?  Ha ez vagy valami hasonló történik, biztos lehetsz benne, hogy a lehető legtávolabb vagy a laza, szabad, reménnyel teli, kreatív énedtől. Velem is van néha így. 
Amint észreveszem, megállok, félrehúzódok az úton, kiszállok az autóból, vagy többnyire csak leengedem a kocsi ablakát.  Megállok, és figyelek. 
Azt nézegetem, hallgatom, hogy mennyi minden vesz engem körül. Először csak a mellettem elszáguldó többi autós kerül a figyelmem középpontjába. Majd felnézek az égre, és meglátom a felhőket, egy-egy elsuhanó madarat.  Aztán felbukkan az útszélén egy közeli, keresgélő madár, va…

Többet szeretnél tudni a shiatsuról? Ezt nézd!

Fáj a hátam! Rendbe tudod hozni?


Több kérdés érkezett Tőletek hozzám az elmúlt időben, a shiatsu hatékonyságát illetően. Akinek még egyáltalán nem volt része shiatsu kezelésben, és nagy szüksége volna rá, csak még hezitál, annak javaslom ezeket a bejegyzéseket elolvasásra.
Az  első:
Ha rendszeresen járok shiatsu kezelésre, rendbe hozható-e a hátam?
Először is ki kell zárnunk az olyan komolyabb problémákat, mint a gerincsérv, a csigolyák kopása, csontritkulás, Scheuermann-szindróma, scoliosis, (oldalirányú gerincferdülés). Ezek kezelésére, fájdalmainak enyhítésére később térünk vissza.
Általában a helytelen testtartás, vagy a sok ülés következtében alakul ki az a fájdalom, melyet hátfájásnak hívunk, és aminek nem áll komolyabb szervi baj a hátterében. Okozhatja túlsúly is, ami fokozottan igénybe veszi a gerincet és az izmokat.
A shiatsu nézőpontjából a Hólyag meridián és a Vékonybél meridián érintettek, az életenergia, Csí vagy ezeken a helyeken szorul leginkább támogatásra. Általában a …