Ugrás a fő tartalomra

Aktív sport = derékfájás?

Az életmódváltás fájdalommal jár?




Az év elején sokan kezdtek életmódváltásba, rengeteg fogadalom született: idén most már tényleg teszek a testemért, lefogyok, kitartóbb leszek, új alakot öltök.

Diéták hosszú sora fogadja a guglizót, az edzőtermekben is megnövekedett a létszám.
Hogyha Te is elhatároztad magad, és aktív sportba kezdtél úgy, hogy előtte mondjuk fél évszázada nem edzettél, akkor előfordulhat, hogy a gyakorlatokat pontatlanul, helytelenül végzed.

A helyes testartás kivitelezésére legtöbb edző nagy hangsúlyt helyez, mégpedig azért, mert a helytelenül végzett gyakorlatok ízületi és derékfájdalmakat okozhatnak.

A két leggyakrabban előforduló panasz a térd és a derék fájdalma.

Hogyha a comb izmai, és a térd körüli szalagok még nem elég erősek, a gyakorlat kivitelezése pontatlan, akkor előfordulhat, hogy a térd a túl nagy terhelés miatt megfájdul.  
Pihentetéssel ez elmúlhat, de nagyon figyelj erre a területre, mert szinte minden gyakorlatnál szükség van a térdedre!

Hogyan segítek a shiatsu masszázzsal, ha a fájdalom nem szűnik?

A térdszalagok, a comb és a lábszár pólyáinak oldásával, a fasciák lazítása, lazulása által képes a megterhelt térd regenerálódni. Így a megfeszült pólyák lazulnak, a fájdalom enyhül, s a következő edzést jó esetben fájdalmak nélkül végezheted.
Fontos azonban, hogy nagyobb, éles fájdalommal járó probléma esetében azonnal fordulj orvoshoz, hiszen előfordulhat, hogy a leszakad, beszakad meniscus – darab a csontvégek közé ékelődik, ezt kizárólag beavatkozással távolítható el.  
A beavatkozás után azonban kiváló rehabilitációs módszer a shiatsu.

A derék fájdalom eléggé összetett probléma, előző blogbejegyzéseimben körüljártam a témát. 
Jó, ha tudod, hogyha már meglévő lordosys-al kezdesz bele az edzésekbe, akkor különösen ügyelj a helyes testtartásra!

Tehát: medencédet billentsd magad alá, húzd felfelé a szeméremcsontot. 
A mellkas egyenes, büszke mellkas, váll leengedve. Fejtető az ég felé néz, nem hajtod le, és nem emeled fel a fejed. Térdeid mindig enyhén behajlítva legyenek.

Hogyha így végzel el minden gyakorlatot, akkor a mellett, hogy sokkal nehezebb  lesz, megkíméled magad a fájdalomtól.
A súlyzóval végzett guggolások, kitörések is terhelik a derekat, ilyenkor is nagyon ügyelj arra, hogy hátad legyen a megfelelő pozícióban, tehát guggolásnál „kacsafenék”, kitörésnél pedig egyenes hát.

Figyeltem, mégis megfájdult?!

Előfordulhat, hogy a hátizom még nem elég erős ahhoz, hogy az extra terheléssel megbirkózzon, ezért elsődleges a jól megerősített mély hátizom. 

Ez az izom egyszerre mozgatja és stabilizája a gerincet, a gerincoszloppal párhuzamosan fut az egyik csoportja, míg a másik, mely mélyebben fekszik, karácsonyfaszerűen helyezkedik el a csigolyák mellett. Ezek a rotátor izmok.
Gerincbántalmak, gerincferdülés esetében kulcsfontosságú, ne hanyagold el.

A hát és derék lazításában, fájdalmainak enyhítésében a shiatsu nagyon hatékony segítséget nyújt. 
A hát teljes hosszában húzódik a Hólyag – meridián, mely rengeteg információt tartalmaz születésünk óta. 
Hogyha fáradt, kimerült, hátfájdalommal küzdő vendég fordul hozzám,  akkor ez az elsődleges meridián amit kezelek. Tapasztalataim és a vendégeim beszámolói alapján a régóta fennálló derékfájdalom is elmúlik 4-6 kezelés alkalmával abban az esetben, hogyha egy meglévő csigolya eltolódás, esetleg sérv nem tartja fenn a kialakult állapotot.

Megelőzésképp is nagy segítség a shiatsu, ellazítja megterhelt izomzatot, könnyíti a mozgást, mozgékonyabbá válnak tőle a szalagok, a passzív mozgatás következtében a mozgáshoz elengedhetetlenül szükséges izületi folyadék termelődik. 
Az idegrendszer pedig a mély relaxáció során ellazul és teljesen feltöltődik.

Összefoglalva tehát: kellőképpen megerősített hátizmokkal vágj bele az edzésbe! A gyakorlatok végrehajtása során ügyelj a helyes testtartásra, elhelyezkedésre. Fokozatosan emeld a terhelést, ne okozz maradandó károsodást testedben!



Előzd meg a bajt azzal, hogy rendszeresen igénybe veszel shiatsu kezelést, ne várd meg, míg szalagjaid, izomzatod fellázadnak! 
Ha már kialakult a baj, akkor is keress fel, látványos javulást érhetünk el ennek az 5000 éves tudománynak a segítségével.

Jó edzést, sikeres változást mindenkinek!

Ne feledd: 
siacuka@gmail.com;

06-20/9146-211;


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Többet szeretnél tudni a shiatsuról? Ezt nézd!

Fáj a hátam! Rendbe tudod hozni?


Több kérdés érkezett Tőletek hozzám az elmúlt időben, a shiatsu hatékonyságát illetően. Akinek még egyáltalán nem volt része shiatsu kezelésben, és nagy szüksége volna rá, csak még hezitál, annak javaslom ezeket a bejegyzéseket elolvasásra.
Az  első:
Ha rendszeresen járok shiatsu kezelésre, rendbe hozható-e a hátam?
Először is ki kell zárnunk az olyan komolyabb problémákat, mint a gerincsérv, a csigolyák kopása, csontritkulás, Scheuermann-szindróma, scoliosis, (oldalirányú gerincferdülés). Ezek kezelésére, fájdalmainak enyhítésére később térünk vissza.
Általában a helytelen testtartás, vagy a sok ülés következtében alakul ki az a fájdalom, melyet hátfájásnak hívunk, és aminek nem áll komolyabb szervi baj a hátterében. Okozhatja túlsúly is, ami fokozottan igénybe veszi a gerincet és az izmokat.
A shiatsu nézőpontjából a Hólyag meridián és a Vékonybél meridián érintettek, az életenergia, Csí vagy ezeken a helyeken szorul leginkább támogatásra. Általában a …

Nyaki merevség, fájdalom? Recsegés, ropogás?

Recsegő nyakkal ébredsz minden nap?A nyak visszatükrözi a testünk egészségi állapotát.

Nemrégiben keresett meg egy fiatal hölgy, aki, munkájából adódóan naponta legalább 8 órát tölt el a monitor előtt. Szinte már állandósult helytelen, előregörnyedő testtartása, és fejének súlyát szinte kizárólag nyaki izmainak hátsó része tartotta. 
Ebben a kialakult rossz pozícióban a terhet viselő izmok állandó feszültségben vannak: ezért az itt lévő szövetek nem jutnak megfelelő mennyiségű tápanyaghoz,  valamint az itt futó meridiánok blokkolódnak, bennük az életenergia nem tud akadálytalanul tovább haladni.  Ez az ő esetében hatalmas recsegésekkel, kattogással, merevséggel járt, és persze nem kis fájdalommal. 
A nyak fájdalmainak hátterében gyakran az állandósult stresszes élethelyzet áll.  A pszichés feszültséggel együtt jár az izmok állandó feszessége. A folytonosan feszültségben tartott testrészek hamar fájdalmassá válnak, a csigolyák körüli izmok, inak, szalagok sérülése is fájdalommal jár.
Mi állha…

Laza, szabad, reménnyel teli, kreatív „én”

Laza, szabad, reménnyel teli, kreatív „én”. Te tudod, hogy mit jelent ez?


Megtörténik-e veled is, hogy amikor autót vezetsz, egy tegnapi beszélgetés rossz emlékeivel gyötröd magad? Vagy azon töprengsz, hogyan került el a pároddal a minden esti vitatkozást?  Esetleg a kihangosított mobiltelefonodon szörfözöl ismerőstől ismerősig és csak úgy árad belőled a panasz a különböző konfliktusaid, állapotaid, csalódásaid miatt?  Ha ez vagy valami hasonló történik, biztos lehetsz benne, hogy a lehető legtávolabb vagy a laza, szabad, reménnyel teli, kreatív énedtől. Velem is van néha így. 
Amint észreveszem, megállok, félrehúzódok az úton, kiszállok az autóból, vagy többnyire csak leengedem a kocsi ablakát.  Megállok, és figyelek. 
Azt nézegetem, hallgatom, hogy mennyi minden vesz engem körül. Először csak a mellettem elszáguldó többi autós kerül a figyelmem középpontjába. Majd felnézek az égre, és meglátom a felhőket, egy-egy elsuhanó madarat.  Aztán felbukkan az útszélén egy közeli, keresgélő madár, va…