Ugrás a fő tartalomra

Aktív sport = derékfájás?

Az életmódváltás fájdalommal jár?




Az év elején sokan kezdtek életmódváltásba, rengeteg fogadalom született: idén most már tényleg teszek a testemért, lefogyok, kitartóbb leszek, új alakot öltök.

Diéták hosszú sora fogadja a guglizót, az edzőtermekben is megnövekedett a létszám.
Hogyha Te is elhatároztad magad, és aktív sportba kezdtél úgy, hogy előtte mondjuk fél évszázada nem edzettél, akkor előfordulhat, hogy a gyakorlatokat pontatlanul, helytelenül végzed.

A helyes testartás kivitelezésére legtöbb edző nagy hangsúlyt helyez, mégpedig azért, mert a helytelenül végzett gyakorlatok ízületi és derékfájdalmakat okozhatnak.

A két leggyakrabban előforduló panasz a térd és a derék fájdalma.

Hogyha a comb izmai, és a térd körüli szalagok még nem elég erősek, a gyakorlat kivitelezése pontatlan, akkor előfordulhat, hogy a térd a túl nagy terhelés miatt megfájdul.  
Pihentetéssel ez elmúlhat, de nagyon figyelj erre a területre, mert szinte minden gyakorlatnál szükség van a térdedre!

Hogyan segítek a shiatsu masszázzsal, ha a fájdalom nem szűnik?

A térdszalagok, a comb és a lábszár pólyáinak oldásával, a fasciák lazítása, lazulása által képes a megterhelt térd regenerálódni. Így a megfeszült pólyák lazulnak, a fájdalom enyhül, s a következő edzést jó esetben fájdalmak nélkül végezheted.
Fontos azonban, hogy nagyobb, éles fájdalommal járó probléma esetében azonnal fordulj orvoshoz, hiszen előfordulhat, hogy a leszakad, beszakad meniscus – darab a csontvégek közé ékelődik, ezt kizárólag beavatkozással távolítható el.  
A beavatkozás után azonban kiváló rehabilitációs módszer a shiatsu.

A derék fájdalom eléggé összetett probléma, előző blogbejegyzéseimben körüljártam a témát. 
Jó, ha tudod, hogyha már meglévő lordosys-al kezdesz bele az edzésekbe, akkor különösen ügyelj a helyes testtartásra!

Tehát: medencédet billentsd magad alá, húzd felfelé a szeméremcsontot. 
A mellkas egyenes, büszke mellkas, váll leengedve. Fejtető az ég felé néz, nem hajtod le, és nem emeled fel a fejed. Térdeid mindig enyhén behajlítva legyenek.

Hogyha így végzel el minden gyakorlatot, akkor a mellett, hogy sokkal nehezebb  lesz, megkíméled magad a fájdalomtól.
A súlyzóval végzett guggolások, kitörések is terhelik a derekat, ilyenkor is nagyon ügyelj arra, hogy hátad legyen a megfelelő pozícióban, tehát guggolásnál „kacsafenék”, kitörésnél pedig egyenes hát.

Figyeltem, mégis megfájdult?!

Előfordulhat, hogy a hátizom még nem elég erős ahhoz, hogy az extra terheléssel megbirkózzon, ezért elsődleges a jól megerősített mély hátizom. 

Ez az izom egyszerre mozgatja és stabilizája a gerincet, a gerincoszloppal párhuzamosan fut az egyik csoportja, míg a másik, mely mélyebben fekszik, karácsonyfaszerűen helyezkedik el a csigolyák mellett. Ezek a rotátor izmok.
Gerincbántalmak, gerincferdülés esetében kulcsfontosságú, ne hanyagold el.

A hát és derék lazításában, fájdalmainak enyhítésében a shiatsu nagyon hatékony segítséget nyújt. 
A hát teljes hosszában húzódik a Hólyag – meridián, mely rengeteg információt tartalmaz születésünk óta. 
Hogyha fáradt, kimerült, hátfájdalommal küzdő vendég fordul hozzám,  akkor ez az elsődleges meridián amit kezelek. Tapasztalataim és a vendégeim beszámolói alapján a régóta fennálló derékfájdalom is elmúlik 4-6 kezelés alkalmával abban az esetben, hogyha egy meglévő csigolya eltolódás, esetleg sérv nem tartja fenn a kialakult állapotot.

Megelőzésképp is nagy segítség a shiatsu, ellazítja megterhelt izomzatot, könnyíti a mozgást, mozgékonyabbá válnak tőle a szalagok, a passzív mozgatás következtében a mozgáshoz elengedhetetlenül szükséges izületi folyadék termelődik. 
Az idegrendszer pedig a mély relaxáció során ellazul és teljesen feltöltődik.

Összefoglalva tehát: kellőképpen megerősített hátizmokkal vágj bele az edzésbe! A gyakorlatok végrehajtása során ügyelj a helyes testtartásra, elhelyezkedésre. Fokozatosan emeld a terhelést, ne okozz maradandó károsodást testedben!



Előzd meg a bajt azzal, hogy rendszeresen igénybe veszel shiatsu kezelést, ne várd meg, míg szalagjaid, izomzatod fellázadnak! 
Ha már kialakult a baj, akkor is keress fel, látványos javulást érhetünk el ennek az 5000 éves tudománynak a segítségével.

Jó edzést, sikeres változást mindenkinek!

Ne feledd: 
siacuka@gmail.com;

06-20/9146-211;


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Hogyan töltsd fel a magnézium háztartásodat?

Ezt fogyaszd minden reggel, és újjászületsz Íme a mai reggelim: spenót, salátalevél, fél banán, fél alma
Vásároljunk a zöldségestől sötétzöld levélzöldségeket, minél sötétebb, annál jobb!
Magas magnéziumtartalmával hozzásegít a jobb emésztéshez, és a frissebb közérzetünk megtartásához, sejtjeink oxigén ellátását növeli!
Vághatunk bele uborkát, hagyma zöldjét, medvehagymát, spenótot, sóskát, salátát, rukkolát….. bármit, ami szép, élettel teli. 
Egy fél (na jó, negyed) citromot, egy kis aprított, nyers gyömbért is tehetsz hozzá, ha szereted. 
Citrom helyett tehetünk bele egy almát, banánt, vagy kiwit, ezektől édeskés lesz. 
Fokozatosan töltsük meg a turmixgép kancsóját, majd öntsük fel tisztított vízzel, és jó alaposan aprítsuk, turmixoljuk el.
Legyen belőle kb. 5-6 dl  folyadék. Ébredés után, éhgyomorra nemcsak a jobb emésztést segíti, hanem magnézium háztartásunkat is feltölti.
Nálam a reggel így indul: 

Egy evőkanálnyi útifűmaghéjat feloldok 3 dl vízben. Mivel nagyon hamar kocsonyás állagot…

Kertészkednék, de a fejfájásom nem engedi

Makacs fejfájás tavasszal
Szeretne megújulni, és fejfájás nélkül élni a tavasz erejével?

Magával ragadó, felejthetetlen élmények számomra a langyos tavaszi reggelek, amikor házunk teraszán állva gyönyörködöm a napfelkeltében. Körülnézve látom a természet megújulását, látom, ahogyan az élettelen fákba pezsgés, áramlás költözik, s a földből az ég felé törő erőteljes energiájukkal rügyeket fakasztanak. Csodálom ezt a megújuló, téli szürkeségét zöldre váltó kertet, a még törékeny, új hajtásokat, friss leveleket, puha fűszálakat. Ahogy a természetben, úgy az emberi életben is ez a megújulás ideje: a tavasz. Az új élet kezdete. Kibújunk nehéz kabátjainkból, ugyanakkor magunk mögött hagyjuk télen összegyűlt nehézségeinket. Megújulunk tavasz idején. Felfelé tekintünk, energiáinkat, erőinket kibontjuk, izmainkat új életre keltjük.
A Shiatsu tana szerint a tavasz a Fa elem képviselete alá tartozik, mely szerepet testünkben az izmok, és inak közvetítik. Maga az életteli mozgás is ezt jelképezi, ahog…

Te is ragyogsz tavasszal?

Ahogy a hétköznapi forgatagban, a zajos nagyvárosban rohanva intézed mindennapi teendőidet, van – e időd a legfontosabbra, aki nélkül nem lennél az, aki vagy?

Van-e időd, figyelmed Önmagadra?
Szóba állsz-e ezzel a kedves, csacsogó, álmodozó, néha csapongó, bátor és erős nővel, aki voltál, aki vagy? Vagy már rég bezártad őt abba a fekete dobozba, aminek a kulcsát messzire eldobtad?
Bár, hallod néha a gyenge és erőtlen kopogtatást, ahogy megpróbál néha levegőhöz jutni, de kiengednéd-e, hogy ránézz végre, és igazi kapcsolatba kerülj vele?
Milyen lenne, ha együtt, kéz a kézben vonulhatnátok innentől kezdve végig az életen, kedvesen és repkedőn, vagy éppen lázas indulatoktól fűtve, seprűnyélen?
Elbújtál magad elől, a világ elől, mert másvalaki által közölt ítélet szerint nem vagy elég szép, és soha nem is leszel?
Ezek után ítéleteket gyártottál önmagadról, és megállás nélkül igyekeztél mindezt be is bizonyítani?
Mondd, milyen hatással van mindez a jelenlegi életedre?
Ha változtatnál, tégy egy pró…